LEGO® SERIOUS PLAY®.

BIND-t werkt met LEGO® SERIOUS PLAY® als werkvorm in groepen voor een training of team coaching. SERIOUS PLAY® is een volwassen spelvariant van LEGO®,  speciaal bedacht voor het bevorderen van besluitvorming, strategievorming, probleemoplossing en ontwikkeling van teams en organisaties. We bieden voor dit doeleinde een paar programma's aan, met LEGO® .

1. Team identiteit

Met LEGO® maken we de identiteit van een team visueel. Aangevuld met team gerelateerde uitdagingen. Met als doel elkaar beter leren kennen, onderlinge verbinding, betere interactie en het meer benutten van elkaars kwaliteiten. 

2. Organisatie DNA

Met LEGO® bouwen we de identiteit van een organisatie, met haar stakeholders en de externe/ interne factoren die invloed hebben. Met als doel tot grondbeginselen te komen voor een positieve organisatiecultuur.

3. Strategie en processen

Met LEGO® brengen we processen, strategie of oplossingen voor problemen in beeld. Een beeld zegt vaak meer dan woorden én via een beeld bij woorden komen gaat vele malen sneller. Wat zorgt voor nieuwe mogelijkheden en grip. 

de kracht van LEGO SERIOUS PLAY®

  • Bij LEGO® SERIOUS PLAY® wordt iedereen betrokken. Niet alleen degenen die zich makkelijk of vaak uitspreken leveren input.
  • Iédereen bouwt en deelt het verhaal erachter. Waardoor de inbreng veelzijdiger wordt. Meer perspectieven komen op tafel. 
  • De bouwwerken leveren iets tastbaars op, een 3D perspectief. Iets wat op tafel ligt, van de man af.
  • Men gaat makkelijker met elkaar in gesprek, ook over wat er schuurt of een conflict.
  • Het proces stimuleert reflectie en open communicatie onderling.
  • Het bouwen stimuleert een deel van ons brein dat veel meer mogelijkheden en oplossingen kent dan het planmatige deel van ons brein. 
  • LEGO is bovenal ook een creatieve doe-activiteit, wat voor een fun element zorgt bij teamontwikkeling/ of in overleggen. 

 

Interesse in een sessie met LEGO® Serious Play®? Neem gerust contact op. Of vul ons contactformulier in voor meer informatie.