Mens erger je niet
Hoe vaak lopen we niet tegen ergernis aan op de werkvloer. Als mensen ja zeggen maar nee doen. Alleen aangeven wat er niet goed gaat. Niet reageren. Onbegrijpelijke acties doen. Je geduld bewaren is dan best een uitdaging. Terwijl je het beste voor hebt met je werk. In deze workshop krijg je inzichten over ergernis op de werkvloer. Als je snapt wat er (echt) speelt kun je er beter uitblijven en je minder storen aan anderen. Dat zorgt ervoor dat je dingen nog beter voor elkaar krijgt, mensen mee krijgt en in contact blijft.
Wat kun je verwachten?
- Inzicht in jouw ergernissen en wat dit precies veroorzaakt.
- Handvatten om om te gaan met je ergernissen én ergernis bij anderen te voorkomen.
- De invloed van onze communicatie en onbewust gedrag.
- Kennis van onbegrijpelijk gedrag (zoals ja zeggen nee doen, niet op je mails reageren, niet gepaste grappen maken, altijd excuses maken, je de hele tijd onderbreken, de kantjes eraf lopen, over alles klagen enz.).
- Zaken wegnemen die in de weg staan van een goede samenwerking met / medewerking van collega’s.
- Wat jij kunt doen om uit ergernis te blijven, ten behoeve van makkelijker werken.
Mens erger je niet
In deze workshop gaan we daar op een creatieve manier mee aan de slag